Analiza projektu podstaw programowych edukacji zdrowotnej

Grupa ekspertów wywodzących się m.in. z organizacji zrzeszonych w KROPS-ie (Ordo Iuris, Ruch Ochrony Szkoły, „Nauczyciele dla Wolności”, Stowarzyszenie Pedagogów NATAN, Towarzystwo Wiedzy Społecznej) przygotowało krytyczną analizę podstaw programowych planowanego przez MEN nowego przedmiotu edukacja zdrowotna. Przygotowali ją m.in.: prof. dr hab. B. Chazan, dr Z. Barciński, H. Dobrowolska, J. Dobrzyńska, E. Piesiewicz-Grzonkowska, B. Kopczyński, T. Król, A. Marianowicz-Szczygieł, A. Pawlik-Regulska, M. Puzio).

Zachęcamy do lektury oraz rozsyłania tego opracowania wszystkim zainteresowanym, a szczególnie podmiotom, które opiniują projekt w ramach konsultacji publicznych z zachętą, aby zaopiniowały go krytycznie.

Publikujemy przykładowe pismo do wysłania do tych organizacji:

Do powyższego pisma należy dołączyć analizę Ośrodka Rozwoju Edukacji (5 publikacji), która ukazuje, że elementy edukacji zdrowotnej obecne są w podstawach programowych wielu przedmiotów, m.in. na wychowaniu fizycznym, edukacji dla bezpieczeństwa, wdż, biologii, chemii, fizyce,a nawet języku polskim:

https://ore.edu.pl/2020/02/edukacja-zdrowotna-w-podstawie-programowej

Lista podmiotów i osób opiniujących nowe rozporządzenie wraz z adresami mailowymi:

https://nauczycieledlawolnosci.pl/wp-content/uploads/2024/11/Lista-partnerow-spolecznych-MEN-z-adresami-mailowymi.pdf