Stanowisko Rady Gminy Brzeziny

Rada Gminy Brzeziny w woj. wielkopolskim, gdzie prelekcję na temat edukacji zdrowotnej i zmian w oświacie wygłosiła 16 stycznia 2025 r. Zdzisława Piasecka z naszego Stowarzyszenia uchwaliła stanowisko, w którym radni piszą:

„Rada Gminy Brzeziny uważa za niezwykle istotną obecność w szkolnych programach nauczania treści objętych dobrowolnymi zajęciami wychowania do życia w rodzinie. Przedmiot ten ukazuje sferę ludzkiej seksualności w kontekście konstytucyjnie chronionych oraz afirmowanych w nim wartości: małżeństwa jako związku kobiety i mężczyzny, rodziny, rodzicielstwa, wartości życia ludzkiego w okresie prenatalnym. Zachęca on do panowania nad własnymi popędami, podkreśla wagę trwałości małżeństwa dla dobra rodziny i rozwoju społeczeństwa, a dodatkowo, wśród celów kształcenia, wymienia akceptację własnej płciowości. Wprowadzenie w miejsce tych treści do szkolnych programów nauczania modelu permisywnej edukacji seksualnej, jako elementu nauki o zdrowiu, w ocenie Rady Gminy Brzeziny stanowiłoby zagrożenie dla niezakłóconego rozwoju psychofizycznego dzieci i młodzieży szkolnej oraz niebezpieczeństwo nasilenia w społeczeństwie, w tym w społeczności lokalnej, szeregu negatywnych zjawisk. Model ten sprzyja kształtowaniu u młodych osób mentalności hedonistycznej, sprowadzając sferę ludzkiej seksualności w głównej mierze do dostarczania przyjemności oraz ciągłego poszukiwania nowych bodźców. Wierność małżeńską zrównuje z przejściowymi związkami nieformalnymi. W miejsce celu w postaci akceptacji własnej płciowości proponuje podejście, zgodnie z którym o płci nie musi decydować ludzka anatomia i w którym płeć staje się faktycznie kwestią wyboru jednostki. W uzasadnionej ocenie Rady Gminy Brzeziny sytuacja taka spowodowałaby obniżenie średniego wieku inicjacji seksualnej, przyczyniłaby się do wzrostu zapadalności na choroby przenoszone drogą płciową oraz wzrostu liczby osób mających problem z akceptacją własnej płci. W dalszym okresie to także perspektywa nasilonej częstości rozpadu związków, a co za tym idzie – większej liczby rozbitych rodzin. Potwierdzają to przykłady państw Zachodu, które wprowadziły taki model edukacji seksualnej. Brak afirmacji prokreacyjnej funkcji rodziny oraz seksualności to z kolei niebezpieczeństwo pogłębienia trwającego w Polsce kryzysu demograficznego. Rady Gminy Brzeziny zauważa również, że wychowanie do życia w rodzinie, w odróżnieniu od permisywnego modelu edukacji seksualnej, przekazuje uczniom wszystkie, a nie tylko wybrane, treści przewidziane przez ustawodawcę w ustawie o planowaniu rodziny. Brak w programach nauczania tych treści spowodowałby uniemożliwienie rodzicom zapewnienia dzieciom w szkole takiego rodzaju nauczania w sferze seksualności, które promuje wartości prorodzinne oraz koresponduje z chrześcijańskim dziedzictwem Narodu – za które wdzięczność wyrażono w Preambule Konstytucji RP. W przekonaniu Rady Gminy Brzeziny tego rodzaju zmiana w programach nauczania godziłaby w dobro i prawa dzieci, rodziców i nauczycieli, pozostając wbrew żywotnym interesom lokalnej społeczności oraz całego Narodu Polskiego”.

Gratulujemy kolejnym odważnym samorządowcom! I czekamy na następnych.

Nauczyciele Dla Wolności
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.